Thursday, February 14, 2008

silap arah

Pagi ini seperti biasa aku menghantar Im ke sekolah. Setelah membantunya melintas jalan di hadapan sekolah aku terus menghidupkan enjin kereta. Tiba tiba ada seorang lelaki menghampiri kereta ku sambil mengangkat tangan. Oh.. rupanya dia hendak bertanya. Dia menunjukkan sekeping kertas yg beralamat Pusat Sumber Negeri. Aku tak berapa ingat lokasi nya tapi aku yakin pernah melintasi kawasan tersebut. Dengan selamba aku jawab ..jalan terus, selepas simpang kedua masuk kiri. Lelaki itu mengucapkan terima kasih dan pergi.

Aku pun terus memandu utk pulang ke rumah. Dalam kepala ku berfikir fikir.. betul ke petunjuk aku tadi. Aku pun pusing balik dan masuk ke lorong yg aku maksudkan. Alamak! Bukan sini la.. Aku teruskan ke lorong satu lagi yang jauh nya tiga ratus meter dari situ. Di sini! Sori lah.. bisik hati ku. Tak le jauh sangat dari lokasi aku tunjukkan.. lagi pun kat sini lengang aje. Tak sibuk dan tak akan sesat macam KL.

No comments: